Adverteren op social media

Facebook ads
een krachtig marketinginstrument om te groeien.

Meld je vandaag nog aan voor een gratis consultatie op onze website!
Wij helpen je op weg met Facebook Ads, zodat je vandaag nog kunt beginnen met de groei van jouw bedrijf!

Adverteren op Facebook heeft bedrijven groot gemaakt.

Facebook Ads zijn een krachtig marketinginstrument om uw bedrijf te laten groeien.

Met Facebook Ads kun je je publiek specifiek targeten op basis van interesses, demografische gegevens en gedragingen. Je kunt ook aangepaste doelgroepen creëren op basis van je klantgegevens om mensen te bereiken die zelf al hebben bewezen interesse te hebben in wat jij te bieden hebt.

Facebook biedt een ongelooflijk veelzijdig en aanpasbaar advertentie platform waarmee we gemakkelijk effectieve ads voor jouw bedrijf kunnen maken. Bovendien kan je de resultaten precies volgen om te zien hoe goed de advertenties presteren en zo nodig aanpassingen maken.

image

Meer groei en omzet

Waarom adverteren op Facebook?

Sommige mensen beweren dat Facebook passé is. Niets is minder waar. Het blijft het meest populaire sociale media platform (74% van de Vlamingen gebruikt het elke maand) en kende in 2021 nog een groei van 3%. Je wordt met andere woorden makkelijk gevonden, gezien en bijgevolg ook gekozen!

Populair platform

Facebook is niet alleen meest populair in gebruik. Ook voor adverteerders blijft het het populairste sociale platform. Dankzij de jarenlange ervaring is Facebook erin geslaagd de advertentiemogelijkheden en opties te optimaliseren tot een nooit geziene doeltreffendheid. Door Facebook Ads te gebruiken heb je toegang tot meer dan 2 miljard gebruikers en kun je je advertentiecampagnes aanpassen om precies te bereiken wie je wilt.

Team Made biedt deskundige analyse en optimalisatie van jouw Facebook campagnes. Laat ons helpen jouw online aanwezigheid te versterken!

Facebook Ads

Enkele voordelen van Facebook Ads op een rijtje:

Facebook is niet alleen het grootste social media platform. Het heeft als geen ander de mogelijkheden om online te adverteren weten te optimaliseren en de hele online marketing wereld voorgoed veranderd. Bovendien kan je via de Facebook Pixel targeten en retargeten op zowel eigen geselecteerde groepen, eerdere bezoekers en lookalike audiences (mensen die lijken op je eerdere klanten). Enkele voordelen van facebook Ads op een rijtje:

Eindeloze mogelijkheden

Hoe adverteren op Facebook

Bereik potentiële klanten en bouw aan de bekendheid van je merk, product of dienst door Facebook Ads weer te geven aan mensen en groepen die eerder al aantoonden interesse te hebben. Doelgroepen afbakenen en definiëren kan uiterst gericht. Als een scherpschutter kan je mikken op:

  • Locatie
  • Leeftijd & geslacht
  • Opleiding & inkomen
  • Voorkeuren & interesses
  • Online & offline gedrag
  • Vrienden & ideolen
adverteren via Facebook

ons proces

We houden van structuur bij het runnen van Facebook Ads campagnes en dat vertaalt zich in een efficiënte workflow.
Ons proces om tot de meest efficiënte Facebook Ads strategie te komen wordt grondig
besproken tijdens een eerste intakemeeting.

Kennismaking & Intake

Tijdens een kennismakingsgesprek en intake gesprek gaan we dieper in op je noden, verwachtingen, producten en doelgroep.

Samen bepalen we de doelen van de Facebook Afs. We vertrekken van bestaande campagnes die we grondig onder de loep nemen om te zien wat werkt en wat moet bijgestuurd worden. Daarna vullen we die aan met nieuwe campagnes op maat van reeds bestaande data of beoogde groei.

Intake meeting en kennismakingsgesprek

Advertentie strategie bepaling

Op basis van stap 1 bepalen we de Facebook Ads strategie die best past bij jouw zaak. Afhankelijk van de nood en het budget kiezen we specifieke campagne doelen, audiences en de plaatsen van de ads.

Vervolgens worden de campagnes grondig voorbereid en ingepland. De nodige ad creatives worden aangemaakt of samengesteld.

Marketing strategie bepaling

Uitvoering Facebook campagnes

Op basis van de gekozen strategie en de gekozen kanalen worden de ad campagnes opgezet. Het advertentie plan wordt uitgevoerd en de best practices voor het optimaal gebruik van Facebook’s A.I. (artificiële intelligentie) worden toegepast.

Zowel bij de start als tussentijds word je op de hoogte gehouden van de vooruitgang van je Facebook Ads door middel van rapportage en feedback gesprekken.

Marketing campagnes rapportage

Opvolging en bijsturing

Alle Facebook Ads campagnes worden minutieus opgevolgd en de cijfers worden bijgehouden. Advertenties die goed werken worden verder uitgebouwd. De mindere worden snel uitgeschakeld. We meten elke variabele (tekst, placement, afbeelding, video,…) zodat we heel snel kunnen bijsturen. Op basis van de rapportage en jouw tevredenheid worden de campagnes aangepast en verder geoptimaliseerd.

Zowel kort als langdurige campagnes worden grondig geëvalueerd. In samenspraak wordt gekozen voor aanvullende kanalen of het voortzetten van de gekozen aanpak.

Marketing strategie bijsturing in overleg

Reviews

Trotse partners

Lees enkele beoordelingen van tevreden klanten die we hebben geholpen met het bouwen van professionele websites.

Neem vrijblijvend contact op om te bespreken hoe we ook van jouw project een succes kunnen maken.

FAQ Facebook ads

Veel gestelde vragen

Heb je vragen over je lopende Facebook Ads campagnes of wil je ermee starten? Neem dan contact met ons op om jouw doelen en situatie te bespreken. We leren jouw en je onderneming graag beter kennen en geven vrijblijvend advies.

FAQ Marketing

De gemiddelde kosten van Facebook Ads liggen tussen de 0,010 en 2 euro. Dit is echter slechts een indicatie van de kosten voor campagnes die mikken op merkbekwaamheid en betrokkenheid. Afhankelijk van het doel en de competitie kan de prijs alsnog oplopen. Het is trouwens niet de

Als je jouw campagnes degelijk opzet en de potentiële klanten goed leidt naar een actie of verkoop, kan je er na een specifieke termijn vanuit gaan dat de Return On Investment (ROI) van je Facebook Ads vrij stabiel zal zijn. Met andere woorden je kunt erop rekenen dat je voor het zelfde budget met dezelfde advertenties steeds ongeveer dezelfde resultaten zult boeken. Je dus bij benadering zelf berekenen wat het behouden, verhogen of verlagen van je advertentiebudget zal doen met de ROI.

facebook Ads mogen geen illegale producten of activiteiten promoten. De advertentie mag niet discriminerend zijn of oproepen tot geweld. De advertentie mag geen tabaksproducten promoten. De advertentie mag geen inhoud bevatten die alleen geschikt is voor volwassen (vb: seksueel getint). Verder zijn er aan aantal sectoren (vb: goksector, medische sector) waarvoor het bijna onmogelijk is om te adverteren (lees hier over de richtlijnen in de gids voor adverteren op Facebook).

Eerst en vooral is het promoten van berichten niet hetzelfde als adverteren. Promoten van berichten is als het ware het kleinere broertje van adverteren. Het biedt minder mogelijkheden, minder bruikbare data en is vaak helemaal niet doelgericht. Facebook doet vooral zijn best om jouw opgegeven dagelijkse budget zo snel mogelijk op te doen. Je kunt enkel promoten als je paginabeheerder bent. Op Instagram kan je berichten of verhalen enkel promoten als je een professionele account hebt.

Gepromote berichten verschillen van Facebook-advertenties, omdat ze niet worden gemaakt in Advertentiebeheer en je niet de beschikking hebt over dezelfde aanpassingsfuncties. Als je een bericht promoot, wordt dit weergegeven in het Facebook-overzicht van je doelgroep als een advertentie.

Op Facebook mag je een onbeperkt aantal advertenties naast elkaar inzetten. We raden iedereen af om slechts één advertentie tegelijk in te plannen. Een advertentie valt binnen een campagne en je budget wordt per campagne vastgelegd. Het aantal individuele advertenties (1 of 20) heeft geen invloed op het advertentie budget. Vooral om te testen wat werkt en verder te optimaliseren is het van belang meerdere ads tegelijk te runnen.

Het kan… maar is niet heel waarschijnlijk. We horen dit enkel van mensen die het eens hebben geprobeerd met 1 enkele advertentie. Ze hebben met andere woorden niet getest met verschillende titels, tekst, plaatsen, doelgroepen, afbeeldingen. We raden aan om minstens 4 verschillende advertenties per campagne te gebruiken. Deze moet je minsten enkele dagen laten lopen zonder ze aan te passen. Hierdoor kan je testen welke advertenties het beter doen bij je doelgroep en kan je ervoor zorgen dat ze door de juiste mensen worden gezien. Ongetwijfeld werkt het ook binnen jouw sector en ook voor jouw doelgroep.

CPC staat voor Cost Per Click. Hiermee wordt aangegeven hoeveel het je kost per keer iemand op je advertentie klikt. Op zich een belangrijke indicator, maar het is zeker niet het belangrijkste. Echte marketeers kijken naar andere data.

De CPA of Cost per Acquisition is de prijs die je betaalt om iemand tot een actie te laten overgaan. Die actie is dan meestal iemand die iets koopt en dus klant wordt. Het is belangrijker dan de kost per klik.

Een heel simpel voorbeeld: Stel dat je 100 kliks nodig hebt voor iemand koopt, dan is je CPA = 100 X CPC.
Gaat het om kliks aan €0,20, dan is je CPA €20. Dat is veel als je een product van €10 verkoopt. De CPC is dus niet altijd belangrijk.

Een dakwerker die makkelijk €10.000 per klant verdient zal geen probleem hebben om een CPC van €5 per klik te betalen als hij weet dat hij ongeveer 100 klikken nodig heeft (=€500) om 1 klant aan te trekken. Je moet dus altijd meer in rekening brengen dan 1 enkel datapunt. Facebook geeft je gelukkig heel veel data.