Voeg een chatbot toe aan je team

EEN CHATBOT ZET AAN TOT INTERACTIE.
BEZOEKERS WORDEN SNELLER KLANT!

Het lijkt een dualiteit, maar chatbots kunnen je sneller en makkelijker in contact brengen met
je ideale klant. Het doel is niet het menselijk contact te vervangen.
Het doel is sneller en efficiënter tot het menselijk contact te komen.

Chatbots zijn mainstream

Een chatbot is niet vreemd meer.
Mensen verkiezen het soms zelfs boven live chat.

Het is niet vreemd meer om een chatbot te gebruiken. We zijn eraan gewoon geraakt. Iedereen werd wel al eens door een chatbot geholpen. Ze hebben tal van voordelen:

Extra werkkracht

Een chatbot vervangt geen werknemers. Hij kan wel 24/7 je klanten helpen bij het navigeren naar de juiste diensten.

Gebruiksvriendelijk

Vandaag wil iedereen snel geholpen worden. Een bot verhoogt de snelheid waarmee je bezoekers vinden wat ze nodig hebben

Sneller meer leads

Een bot leidt de bezoekers naadloos naar jouw diensten of producten. Bots converteren tot 150% beter dan contact formulieren.

Meer interactie

Een chatbot is laagdrempelig

De berichten van chatbots worden vaak beantwoord. Mensen zijn ze gewoon en weten wat te verwachten.

Ze functioneren dus als digitale agenten, als persoonlijke online assistenten.

Hun enige doel is om met de bezoekers van uw site te interageren en hen naar een conversie te leiden. Chatbots kunnen verschillende activiteiten en taken voor uw bezoekers overnemen.

Probeer het zelf eens. Klik op één van onderstaande voorbeelden

Klik op een gsm en bekijk de voorbeelden

Wil je graag een voorbeeld van een bot in actie?
Klik hieronder op één van de voorbeelden, we zetten die chatbot voor je klaar en tonen hoe de interactie werkt.

Hierboven zie je enkele simpele, maar effectieve manieren van hoe een bot voor jou aan het werk kan worden gezet. Klik op de bots om de voorbeelden te bekijken van Yogaklassen, Tandartsen, Horecazaken of Vape shops. We hebben nog tientallen andere voorbeelden…
Wil je een meer gepersonaliseerd voorbeeld zien? Laat het ons weten en we bouwen er eentje op jouw maat.

Efficiënter en persoonlijk

Automatiseer je interacties met klanten.

Reageert direct, ook Buiten de kantoortijden

Krijg je vaak terugkomende vragen? Je bot beantwoordt die vragen automatisch en bespaart je zo veel kostbare tijd.

Verbeter je
klanttevredenheid

Je bezoekers willen snel geholpen worden? De bots begeleiden hen in elke fase van het koopproces. Minder telefoontjes én tevreden klanten.

selecteert Meer
en betere leads

Stel je klanten de juiste vragen, zo verzamel je data en kwalificeer je de juiste leads. Zo weet je op wie jij je moet focussen om sneller te groeien.

Automatiseer wat kan

Start vandaag nog en gebruik je eigen chatbot op maat van jouw bedrijf.

Probeer het zelf

Wil je meer weten?
Onze bot onderaan deze pagina helpt je ook graag verder.

Chatbots kunnen verschillende activiteiten en taken voor je bezoekers overnemen, zoals hen begeleiden in hun zoektocht, hen helpen bij een reservatie, hen je directe telefoonnummer geven…

  1. Onmiddellijke 24/7 reactie
    Chatbots zijn als een digitale medewerker die 24/7 antwoord geeft aan jouw klanten tegen een kostprijs die gelijk is aan een fractie van het salaris van de werknemer. Chatbots bieden 24/7 klantenservice en ondersteuning en antwoorden onmiddellijk, of het nu een dag of een nacht is. Tegenwoordig houden klanten van bedrijven die constant online zijn, dus op deze manier word jij dat ook! Chatbots zijn ontworpen om veel gestelde vragen direct te beantwoorden en kunnen tientallen routinevragen tegelijk beheren. Wanneer ze op de bedrijfswebsite worden geplaatst, verandert het in een klantenservicemachine zonder de onmiddellijke behoefte aan live medewerkers die zo meer tijd hebben om met de echte problemen om te gaan. de complexere taken. Volgens Salesforce geeft 69% van de consumenten de voorkeur aan chatbots omdat deze snelle antwoorden geven op eenvoudige vragen.
  2. Automatisering van routines
    Heb je veel routinevragen die vaak worden gesteld in de formulieren op je website, in je livechat of in je sociale media-accounts? Automatisering van alle routinevragen is mogelijk met een chatbot die ze allemaal kan beantwoorden in de plaats van je medewerkers. Omgekeerd kan echter ook… Als jij jouw klanten vaak dezelfde vragen moet stellen dan kan de bot dit in jouw plaats doen. Je kunt zo specifieke routines in je klantenproces opvangen en heel veel tijd uitsparen. Volgens Accenture geven bijna 6 op de 10 leidinggevenden aan dat chatbots het vermogen van hun organisatie kunnen verbeteren om vragen van of aan klanten te behandelen. Dat bewijst dat chatbots de ervaring van klanten en de bedrijfsvoering in het bedrijfsleven nu al verbetert.
  3. Kostenbesparend en tijdbesparend
    Tijd en kosten besparen op klantenservice en support staan op de to-do lijst van iedere eigenaar en topmanager. Als je veel uitgaven hebt in verband met klantenservice en ondersteuning zou een chatbot je kunnen helpen de kosten te verlagen.
  4. Het verhogen van interacties en conversies
    Het verhogen van klantinteracties en het omzetten ervan in conversies is een van de belangrijkste doelen van een bedrijf en een chatbot op de bedrijfswebsite kan helpen bij het bereiken van deze doelen. De dagen van wachten in de rij om door een drukke zakelijke telefoonlijn te komen, wachten op een antwoord in een messenger of op een e-mail zijn voorbij. Een chatbot helpt klanten direct de informatie te ontvangen waarnaar ze op zoek zijn, 24 uur per dag, wat hun tevredenheid en de mogelijkheid om klant te worden vergroot. Chatbots zijn de moderne manier om leads te genereren voor je verkoopproces en ze kunnen worden gebruikt als een stand-alone tool op jouw website of in combinatie met andere tools en methoden zoals CRM’s, e-mailmarketing, enz. zodat al je zakelijke tools met elkaar verbonden zijn . Chatbots maken het gemakkelijk om een relatie op te bouwen met prospects en potentiële klanten zullen niet worden gemist vanwege de 24/7 klantbetrokkenheid. Voldoen aan alle behoeften van klanten wanneer ze meteen op je site zijn, leidt tot een toename van het aantal conversies.
  5. Langere sessieduur
    De chatbot is de digitale merkvertegenwoordiger die bezoekers begroet met “Hallo, hoe kan ik u helpen?” en moedig ze aan om te blijven, te leren, te vinden wat ze nodig hebben en te communiceren. Wanneer je een goed geplande chatbot gebruikt, verlaten klanten de website niet binnen enkele seconden en blijven ze langer.
    Het bouncepercentage is het percentage bezoekers dat een pagina op de website laadt en vervolgens zonder enige interactie met de pagina vertrekt of een andere webpagina bezoekt. In een onderzoek door Top Design Firms zei 42% van de consumenten dat ze een website zullen verlaten vanwege slechte functionaliteit en 31% van de mensen denkt dat een boeiende gebruikerservaring een topprioriteit is voor website-ontwerpen. Overweeg dus een chatbot, om een betere klantervaring te bieden, meer te communiceren, klanten te begeleiden en te betrekken… Meer dan het ontwerp van de website zelf ooit zou kunnen.
    Gemiddelde sessieduur is een statistiek van Google Analytics die de gemiddelde tijd weergeeft die gebruikers op je website doorbrengen. Je kunt de gemiddelde sessieduur van je website vinden in Google Analytics door te navigeren naar “Publiek” en vervolgens naar “Overzicht”. Een chatbot zal invloed hebben op de sessieduur en die laten toenemen. een metrische toename door een chatbot aan de website toe te voegen, die 24/7 nuttige informatie en hulp biedt wanneer bezoekers ernaar zoeken.
  6. Tot slot… wees je concurrenten voor!
    Wees je concurrenten niet één, maar tientallen stappen voor door een chatbot op je site te implementeren met alle voordelen die deze te bieden heeft om verder te groeien. Volgens Juniper Research bevindt 43% van de bestaande chatbots zich op websites versus 48% in messengers. De verwachting is dat het aantal chatbots op websites zal toenemen. Al was het maar omdat Apple niet langer toestaat dat cookies van derden worden gebruikt op hun toestellen. Je kunt dus beter zelf data beginnen verzamelen en niet afhankelijk zijn van andere platformen. Webgebaseerde chatbots fungeren als een eerste en onmiddellijk contactpunt voor klanten waar ze naar informatie zoeken en ze kunnen helpen de interesse voor de bedrijfswebsite te stimuleren. Plan strategisch en maak je website het meest gebruikte instrument van je bedrijf met een chatbot aan zijn zijde.
chatbots voor een betere website

Aarzel niet om contact met ons op te nemen en start nu uw chatbot-verhaal!