Follow up!?
Strategieën om je follow-up
te verbeteren en meer deals te sluiten
Op zoek naar een follow-up systeem? Zoek je follow-up strategieën die je helpen meer deals te sluiten en verkoop stimuleren? Neem vandaag nog contact met ons op om uit te vinden hoe wij je kunnen helpen met je follow-up, hoe we de betrokkenheid van je klanten vergroten en je omzet/groei stimuleren!
follow-up: belangrijker dan ooit!
Opvolging wordt vaak over het hoofd gezien in de verkoop, maar het is een van de belangrijkste elementen bij het omzetten van leads in deals. Volgens sectorstatistieken neemt slechts 48% van alle verkopers contact op met hun klanten; een getal dat verbijsterend laag is voor succes.
Het succes van een echte verkoop vereist meer dan één enkele follow-up. Volgens recent onderzoek hebben verkopers gemiddeld acht touchpoints nodig om een effectieve lead om te zetten in een betalende klant. Er zijn zelfs onderzoeken die beweren dat er tegenwoordig twaalf zijn.
Helaas geven veel verkopers het op na slechts één contactpoging, 80% gooit bij de derde poging de handdoek in de ring. Dit betekent dat er veel “niet zo sterke” leads door de mazen van het net glippen… maar dat hoeft niet zo te zijn!
12 raakpunten? Veel, maar niet onmogelijk.
Dus gemiddeld moet je 12 keer de lead aanspreken voor hij daadwerkelijk klant wordt. Op zich is het niet zo gek veel. Je kunt bellen, sms’en, e-mailen en op social berichten sturen. Doe elk van de opties 2 tot 4 keer en je zou volgens de onderzoekers een pak meer leads moeten binnenhalen.
Met effectieve vervolgstrategieën kunt u deze ‘lauwe’ prospects omzetten in betalende klanten. We willen ervoor zorgen dat uw vervolgacties niet onopgemerkt blijven en helpen u meer deals te sluiten!
Waarom is opvolging moeilijk?
Het is essentieel dat de follow-ups tijdig en consistent zijn. Je wilt niet dat je potentiële klant tussen wal en schip valt door een gebrek aan vervolgcommunicatie. Als vervolgberichten niet tijdig worden verzonden, kunnen potentiële klanten uw aanbod vergeten of denken dat u ze bent vergeten. Streef naar vervolg-e-mails binnen 24 uur na het eerste contact met elke prospect, en volg daarna regelmatig op – één keer per week zou voldoende moeten zijn, tenzij de klant anders vraagt
De ideale follow-up
Hoe doe je de follow-up efficient en voor meer leads tegelijk? Het is eigenlijk eenvoudig.
Ten eerste moet je je richten op de meest betrokken leads. De hot leads. Dat zijn de mensen die snel en positief reageren op je eerste contactpogingen – degenen die meteen interesse hebben getoond in wat je te zeggen hebt en die enthousiast zijn over een samenwerking
De sleutel hier is personalisatie: zorg ervoor dat de follow-ups zijn afgestemd op elke individuele prospect en rekening houden met hun specifieke interesses of behoeften. Het aanbieden van iets nieuws of interessants kan ook helpen hun nieuwsgierigheid te wekken. Dit kan kortingen zijn, aanvullende inhoud gerelateerd aan datgene waarin ze al interesse hebben getoond, of nuttige bronnen gerelateerd aan uw branche, zoals artikelen of blogposts.
Tot slot spreekt het voor zich dat follow-ups altijd professioneel maar vriendelijk moeten zijn – denk eraan dat een goede klantenservice van groot belang is om van prospects klanten te maken!
automatiseer voor een meer persoonlijke aanpak
Vervolggesprekken voeren met potentiële klanten is een belangrijk onderdeel van elk succesvol verkoopproces. Geautomatiseerde e-mailmarketing nurtures kunnen een effectieve manier zijn om in contact te blijven met leads en uw bedrijf top of mind te houden. Gepersonaliseerde e-mails met de voornaam van de contactpersoon in de onderwerpregel blijken de open rates aanzienlijk te verbeteren.
U kunt de timing van vervolgberichten aanpassen en meerdere e-mails op vooraf bepaalde tijdstippen verzenden, zodat uw potentiële klanten u niet uit het oog verliezen. Bovendien vergroot het verstrekken van inhoudelijke vervolg-e-mails met gedetailleerde informatie over een product of dienst de kans dat contactpersonen actie ondernemen en een aankoop bij u doen.
AUTOMATISCHE follow-up
Bovendien zorgt het gebruik van personalisatietactieken zoals segmentatie ervoor dat vervolgberichten worden afgestemd op elke individuele klant, waardoor de kans groter is dat ze betrokken raken bij uw merk.
Team Made zet zich in om het leven van miljoenen kleine bedrijven gemakkelijker te maken. Al zeven jaar lang bieden we onze CRM- en marketing automatiseringssoftware aan om hen te helpen leads te werven en deze met gemak op te volgen. Ons doel is om ervoor te zorgen dat bedrijven succes hebben met hun onderneming door hun klantenbestand en omzet te vergroten
Door gebruik te maken van onze follow-up automatiseringstechnologie, hoeft u zich geen zorgen meer te maken over vervelende taken, want ons systeem doet al het harde werk voor u! Dit verbetert niet alleen de efficiëntie, maar verhoogt ook uw kansen om meer zakelijke deals te sluiten. Wij geloven dat automatisering het menselijke element niet mag wegnemen – in plaats daarvan moet het worden gebruikt als een onomkeerbare aanvulling op mankracht om naadloze dienstverlening en klanttevredenheid te bieden.
we bouwen jouw follow-up systeem
automatische antwoorden via telefoon, sms, e-mail …
Wij begrijpen dat opvolgingstaken overweldigend kunnen zijn, maar met behulp van geautomatiseerde systemen kan het eenvoudiger worden om ze te beheren. Wanneer een lead reageert op een e-mail of uw nummer belt, stopt ons systeem automatisch het follow-up proces en meldt u dat u een nieuwe hot lead heeft. Bovendien wordt alle contactinformatie van elke lead opgeslagen in onze wachtrij, zodat u er altijd gemakkelijk bij kunt
Koe kunnen wij helpen met jouw follow-up?
Ons CRM-systeem en geautomatiseerde follow-up marketing helpt je:
Met onze follow-up tools is het gemakkelijker dan ooit om in contact te blijven met leads en klanten. Wij zetten ons in om bedrijven te helpen slagen door middel van geautomatiseerde follow-ups die resultaten opleveren. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij u kunnen helpen uw follow-up processen te optimaliseren
Klaar voor de toekomst?
Klanten opvolgen is een tijdrovende en
energieverslindende taak
Jij hebt niet de tijd, het personeel of de middelen om elke lead op te volgen zoals het hoort. Het is al moeilijk genoeg om een bedrijf te runnen zonder je zorgen te maken over de follow-ups van leads.
Met ons CRM-systeem kan je alles opvolgen vanuit 1 enkel dashboard. We bouwen een geautomatiseerd systeem waarmee je continue in contact blijft met je leads!
Wij bieden een follow-upsysteem op maat, zodat u zeker weet dat al uw leads worden bereikt. Verspil geen tijd en energie meer aan follow-ups en begin met het zien van resultaten! Neem vandaag nog contact op met Team Made om uw follow-up systeem op te zetten en begin nu met het zien van succes!
Ons op maat gemaakte follow-up systeem is speciaal ontworpen voor jouw behoeften, zodat je nooit meer een kans mist. Zet alles op een rijtje en begin in geen tijd resultaten te zien!
Klaar om uw follow-up proces naar een hoger niveau te tillen met het CRM systeem van Team Made? Onze follow-up automatiseringstools kunnen u helpen de betrokkenheid van leads en klanten te vergroten, follow-up marketing te automatiseren, verkoopconversies te verhogen, prestaties te volgen en leads over een langere periode op te volgen.
Reviews
Trotse partners
We zijn ontzettend blij met de positieve feedback van onze klanten! Neem gerust contact met ons op om te bespreken hoe we ook jouw project tot een succes kunnen maken.
FAQ over follow up
Veel gestelde vragen
Neem contact op om jouw project te bespreken. We leren jouw en je onderneming graag beter kennen.
Neem vandaag nog contact met ons op om te ontdekken hoe wij u kunnen helpen met opvolging!