Beter scoren in Google

Meer bezoekers & leads
dankzij Google.

SEO of zoekmachine optimalisatie

How many visitors does your website have per month? What position do you have in the search results for your search terms? Don’t know or want to improve it? With the right SEO techniques you will reach the top of the Google ranking in 2024.

SEO, Search Engine Optimization or search engine optimization is the set of steps you can take to improve your position in Google. We are happy to help you score better in Google.

Google begrijpen

Om SEO goed te verstaan is het belangrijk dat we Google goed begrijpen. Google wil zijn zoekers altijd de beste zoekresultaten bezorgen. Als de zoekers tevreden zijn, dan is Google dat ook. Als je de waarde van je website voor de bezoekers kunt verhogen, dan zal Google je daarvoor belonen. Dit doe je door enerzijds de technische basis op punt te stellen en anderzijds door de content op maat van je bezoekers af te stemmen.

WAT is SEO?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het geheel aan acties die je onderneemt om gericht organisch (niet betalend) verkeer naar jouw website te halen.

Het doel van zoekmachineoptimalisatie (Engels: search engine optimization of SEO) voor websites is ze hoger te laten scoren in de zoekresultaten van zoekmachines voor relevante zoektermen of trefwoorden.

Zoekmachine marketing

SEM of zoekmachinemarketing is een populair onderdeel binnen online marketing. Vooral omdat een vermelding in die organische resultaten gratis is. SEO vormt een interessant alternatief voor zoekmachine adverteren of adverteren via social media. De effecten van SEO zijn lange termijn en de resultaten duurzamer dan advertenties.

Simpel gezegd: SEO kan een bedrijf heel wat concurrentievoordeel opleveren.
De belangrijkste onderdelen van SEO zijn kwalitatieve inhoud, het optimaliseren van die inhoud rond specifieke zoekwoorden en het bouwen van backlinks (links van andere websites naar die van jou). Daarnaast is het belang van het gedrag van je bezoekers enorm in waarde gestegen.

gads logo

Beweren dat we alle belangrijke factoren in deze alinea (of zelfs op deze pagina) kunnen toelichten, zou nogal naïef van ons zijn. De ‘algemene’ richtlijnen van Google kan je zelf inkijken. Het is een 176 pagina tellende PDF en ze gaan niet in detail. Klik hier om Google’s General Guideline te downloaden.

SEO Stats Sitrix google 1024x811 1

seo in 2024: meer verkeer en meer omzet

De eerste plaats in Google is dat dan zo belangrijk? Mensen zonder website staan er zelden bij stil, maar het vergroot de kans op bezoekers en klanten aanzienlijk. Het is ondertussen meermaals onderzocht en bewezen:

  • 92% van het verkeer gaat naar de websites op de eerst pagina van Google.
  • 28% of all search traffic goes to the first place, on the first page of Google.

Cijfers zeggen niet alles, maar sta je niet op die belangrijke eerste pagina van de zoekresultaten, dan speel je niet mee.

seo is ideaal voor:

  • More visitors without ads
  • Meer verkeer dat zoekt naar jouw diensten en producten
  • Meer algemene online zichtbaar
  • Wie wil genieten van het vertrouwen dat men stelt in Google
  • Om je concurrenten te verslaan in de zoekresultaten
  • To increase your turnover
  • Om je expertise en je autoriteit te tonen

Don’t know where and how to start? Contact us without obligation , we will help you on the right track without obligation with advice that will help you get started effectively.

Scoor in Google

Waarom doet mijn website het niet goed in google?

Google heeft een aantal verwachtingen van websites. Om te scoren in Google moet je aan de eisen voldoen. Op basis van die verwachtingen bepaalt het algoritme van Google de volgorde van de zoekresultaten.

Vind je jezelf niet op de eerste pagina bij een zoekterm die voor jouw bedrijf relevant is? Dan los je die verwachtingen niet in. Doe je dat wel, dan kan je scoren bij Google en je concurrenten achter je laten… Hoe je als ondernemer precies aan alle eisen en verwachtingen kunt voldoen is kwestie van aanpak. Daar helpen je graag en kunnen je informeren en assisteren.

ontwerp zonder titel 99 optimized

Ons proces om jouw SEO te verzorgen

We houden van structuur en dat vertaalt zich in een efficiënte workflow.
We werken volgens een vaste aanpak die we graag met jou bespreken.

Kennismaking & Intake

Tijdens een kennismakingsgesprek en intake gesprek gaan we dieper in op je huidige situatie. We bespreken welke zoektermen van belang zijn en doen een uitgebreide audit.

Samen bepalen we de doelen van de SEO strategie. We vertrekken van een uitgebreide audit van je eigen site en die van de concurrentie.

Intake meeting en kennismakingsgesprek

strategie bepaling

Op basis van stap 1 bepalen we de SEO strategie die best past bij jouw zaak. Afhankelijk van de noden en het budget kiezen we voor een aanpak waarbij we inzetten op on-page en off-page optimalisatie.

De SEO campagne wordt grondig voorbereid en ingepland.

Marketing strategie bepaling

Uitvoering campagnes

Op basis van de gekozen aanpak wordt de SEO campagne opgezet. Het nodige materiaal wordt aangemaakt en het SEO plan wordt uitgevoerd.

Zowel bij de start als tussentijds word je op de hoogte gehouden van de vooruitgang door middel van rapportage en feedback gesprekken.

Marketing campagnes rapportage

Opvolging en bijsturing

Alle SEO campagnes worden minutieus opgevolgd en de cijfers in verband met de zoektermen en backlinks worden bijgehouden. We meten elke variabele zodat we kunnen bijsturen waar nodig. Op basis van de rapportage en jouw tevredenheid worden de campagnes aangepast en geoptimaliseerd.

De aanpak wordt om de 3 maanden grondig geëvalueerd. In samenspraak wordt gekozen voor aanvullende zoektermen of bijkomende technieken om het doel te bereiken.

Marketing strategie bijsturing in overleg

wil je beter scoren in google?

Laat ons je helpen om je positie in Google te verbeteren.
Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.

FAQ SEO

Veel gestelde SEO vragen

Heb je vragen over zoekmachine optimalisatie of over hoe jouw bedrijf een betere ranking in Google kan verkrijgen? Neem dan contact met ons op om jouw situatie te bespreken. We leren jouw en je onderneming graag beter kennen en geven vrijblijvend advies.

FAQ Marketing

Het lijkt misschien eenvoudig, maar je kunt niet zomaar je zoekterm intikken in Google om te kijken hoe jij het doet. Waarom je niet op Google moet zoeken om je ranking te vinden?
Het korte antwoord: wat je op Google ziet, is niet echt. Wanneer je je eigen computer of telefoon gebruikt zie je niet de juiste resultaten. Zie je jezelf op pagina 1, dan wil dat nog niet zeggen dat iedereen je daar vindt. Jammer, maar helaas. De reden:

  • FYSIEKE LOCATIE
    Google houdt steeds meer rekening met de locatie van de zoeker om de zoekresultaten af te stemmen op bedrijven in de buurt. Daarom zie je waarschijnlijk resultaten voor bedrijven in je directe omgeving… je eigen bedrijf dus ook. Vermijden kan, door een stad of locatie aan je zoekterm toe te voegen (vb: “loodgieter gent” ipv “loodgieter”).
  • BROWSGESCHIEDENIS
    Google geeft prioriteit aan sites die eerder werden bezocht. Het zal die sites hoger plaatsen voor het geval je ze opnieuw zoekt. Let op de kleine lettertje die aangeven “Pagina bezocht op” die aangeven dat je die site eerder al had bezocht. De kans bestaat dat je je eigen website al eens hebt bezocht… of niet?

Hoe voorkom je deze onnauwkeurige en te gepersonaliseerde resultaten?
Incognito? Nee, eigenlijk ook geen oplossing, want deze blijft rekening houden met je locatie.

De beste optie is het gebruik van specifieke tools. Op die manier kan je een resultaat bekijken die geen rekening houdt met je positie en met gepersonaliseerde zoekresultaten. Er zijn veel tools… eentje die goed werkt en gratis kan gebruikt worden is: Keyword Rank Checker van Ahrefs

nowclock

Het beste moment om te starten met zoekmachine optimalisatie is gisteren. Het tweede beste moment is nu. De redenen om aan SEO te beginnen en er snel mee te starten zijn:

  • Meer en meer website-eigenaars doen aan SEO.
  • Als je concurrent het doet, verlies je klanten.
  • Een optimale site is snel en geeft mensen wat ze willen.
  • Iemand zijn goede Google positie afsnoepen is moeilijk,
  • Een goede ‘SEO positie’ behouden is makkelijker.

SEO is een vorm van marketing. Afhankelijk van de sector is de eerste pagina van Google heel erg gegeerd. De concurrentie kan bikkelhard zijn.

Je kunt alles zelf proberen, veranderingen uittesten, je bijscholen, advies van gurus volgen, … of je kunt je bezig houden met de groei van je zaak en ondertussen de SEO aan een expert overlaten. Hier komt een SEO bureau handig van pas.

Wat doen we?

  • advies geven op basis van data
  • strategie bepalen
  • technische optimalisatie
  • content creatie en optimalisatie

We onderzoeken de relevante zoekopdrachten (sleutelwoorden die mensen gebruiken als ze zoeken naar jouw diensten).

We analyseren het maandelijks zoekvolume én competitie van die keywords. We zoeken quick-wins en stellen een lijst op van alternatieve (makkelijke) keywords.

Op basis van deze data werken we samen een SEO strategie voor jouw website uit.

Waar het uiteindelijk om gaat is je positie in Google. Dus wat doen we? We doen wat nodig is om jouw website op pagina 1 en positie 1 in Google te krijgen.

SEO kan heel technisch worden. Terwijl ik de valkuil om in vakjargon over te gaan wil vermijden, weet ik dat sommigen zich toch heel concreet afvragen waar het nu echt allemaal om draait. Daarom deze lijst van enkele concrete en specifieke taken die bij SEO horen. Beknopt zonder veel uitleg:
·         Domain Redirect Optimalisatie 
·         Sitemap Optimalisatie
·         (XML and HTML Sitemap Creatie)
·         Local Schema aanbrengen         
·         Industry Specific Schema Markup inbrengen     
·         301 and 404 Page Reporting     
·         301 Pages Reporting     
·         Maandelijkse Search Performance Reporting
·         Initiële Site Performance Audit
·         SEO Road map and Campaign strategie
·         Webpage teksten copywriting
·         Meta Title & Description Optimalisatie
·         Google Analytics (GA) Account Creatie
·         Google Search Console (GSC) Account Creatie  
·         Google Tag Manager (GTM) Website Installatie
·         Google Analytics Test
·         Site wide Tags Definition and Testing
·         Google Analytics Filtering
·         Google Analytics Filtering
·         404 Error Correction
·         Internal Linking
·         Site Speed Optimalisatie (WordPress)
·         Google Tools Integration
·         Maandelijkse Search Console Inzichten
·         Keystone Content Building        
·         Opportunity and aanbevelingen
·         Backlinks verzamelen
·         Guest Blog Outreach Links
·         Google My Business Creatie
·         Yelp Listing Creatie
·         Bing Local Creatie
·         Yellow Pages Creatie
·         Andere Business Listings en directories.
·         Reputation Management
·         Analyse en rapportering
·         …soms een beetje grey hat seo

SEO is een werk van lange adem. Google beloont niet onmiddellijk. Soms zelfs niet dezelfde week of maand. Daarom het belang er snel aan te beginnen. Hoe vroeger je start hoe sneller je resultaat haalt.
Wil je graag hulp bij je SEO avontuur? Wij staan voor je klaar. We beginnen altijd met een verkennend gesprek waarbij we op zoek gaan naar de klik. Als die er is en alleen als wij overtuigd zijn dat we je kunnen helpen, zullen we samen aan de slag gaan. Het gesprek, de audit, het analyserapport krijg je gratis.

Zowat 90% van alle internet gebruik begint bij Google. Om een graantje mee te pikken van al die potentiële website bezoekers, is de eerste pagina een must. Een geoptimaliseerde website zet Google aan de slag en laat hen het zware werk doen. Door je site te optimaliseren laat je Google massa’s potentiële klanten jouw richting uitsturen. Hulp nodig?

Engels is nu eenmaal de voertaal op het WWW. Als we iedere term zouden vertalen zou het een echte warboel worden. Om over dezelfde dingen te praten is het verstandig dezelfde temren te hanteren. Vandaar, veel Engels en veel afkortingen. Ben je op zoek naar de betekenis van een bepaalde term? Raadpleeg onze site of vraag het ons gewoon.

Responsive webdesign is van belang want het maakt je site mobielvriendelijk. Het gaat erom dat je website zich aanpast aan het toestel en scherm waarop hij vertoond wordt. Responsiveness is een ranking factor van Google. Een website met een perfecte layout en bruikbaarheid op desktop, laptop, tablet en smartphone is gebruiksvriendelijk en dat wat Google hun zoekers wil geven. Een goede zoekervaring.

Een HTTP verbinding is geen veilige verbinding. Een HTTPS website versleuteld en beveiligd de verbinding tussen de site en de bezoeker. Via een SSL certificaat krijgt jouw site de ‘S’ van secure. Moet je hiervan wakker liggen? Wel ja, ook dit is een ranking factor. Google zal de voorkeur geven aan websites die een SSL certificaat hebben. Want ook hier geldt dezelfde redenering: wat goed is voor je bezoekers is wordt beloond door Google die steeds de beste ervaring aan hun zoekers wil geven. Google stuurt zijn zoekers niet graag naar een gevaarlijke website.

WordPress is het Content Management Systeem waar meer dan 30% van het internet op draait. Het biedt de mogelijkheid om zelf makkelijk aanpassingen te doen en het is ideaal voor zoekmachine resultaten. De structuur en software lenen zich perfect om te scoren in Google. De google bots die sites scannen vinden makkelijk hun weg en kunnen vlot je website beoordelen.

Afhankelijk van de sector waarin ze actief zijn is het wel of niet haalbaar om te betalen voor SEO. SEO is dan ook een investering. Als je de data van je site bekijkt, dan kan je die data ook slim gebruiken. Meer bezoekers, resulteert in meer klanten. Dus je kunt uitrekenen hoeveel het voor jouw opbrengt mocht je website je 1, 2, 3 of zelfs 100 klanten per maand extra opleveren. Het is echter niet alleen voor sectoren met hoge omzetten. Ook als je kijkt naar de lifetime value van je klanten zal je snel inzien dat werken of laten werken aan een betere Google ranking nog niet zo gek is. Lees er hier meer over.