Beter scoren in Google
Meer bezoekers & leads
dankzij Google.
SEO of zoekmachine optimalisatie
Hoeveel bezoekers heeft jouw website per maand? Welke positie heb je in de zoekresultaten voor jouw zoektermen? Weet je het niet of wil je dit verbeteren? Met de juiste SEO-technieken bereik je de top van de Google-ranglijst in 2024.
SEO, oftewel Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie, is het geheel aan stappen die je kunt ondernemen om jouw positie in Google te verbeteren. Wij helpen je graag om beter te scoren in Google.
Google begrijpen
Om SEO goed te verstaan is het belangrijk dat we Google goed begrijpen. Google wil zijn zoekers altijd de beste zoekresultaten bezorgen. Als de zoekers tevreden zijn, dan is Google dat ook. Als je de waarde van je website voor de bezoekers kunt verhogen, dan zal Google je daarvoor belonen. Dit doe je door enerzijds de technische basis op punt te stellen en anderzijds door de content op maat van je bezoekers af te stemmen.
WAT is SEO?
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het geheel aan acties die je onderneemt om gericht organisch (niet betalend) verkeer naar jouw website te halen.
Het doel van zoekmachineoptimalisatie (Engels: search engine optimization of SEO) voor websites is ze hoger te laten scoren in de zoekresultaten van zoekmachines voor relevante zoektermen of trefwoorden.
Zoekmachine marketing
SEM of zoekmachinemarketing is een populair onderdeel binnen online marketing. Vooral omdat een vermelding in die organische resultaten gratis is. SEO vormt een interessant alternatief voor zoekmachine adverteren of adverteren via social media. De effecten van SEO zijn lange termijn en de resultaten duurzamer dan advertenties.
Simpel gezegd: SEO kan een bedrijf heel wat concurrentievoordeel opleveren.
De belangrijkste onderdelen van SEO zijn kwalitatieve inhoud, het optimaliseren van die inhoud rond specifieke zoekwoorden en het bouwen van backlinks (links van andere websites naar die van jou). Daarnaast is het belang van het gedrag van je bezoekers enorm in waarde gestegen.
Beweren dat we alle belangrijke factoren in deze alinea (of zelfs op deze pagina) kunnen toelichten, zou nogal naïef van ons zijn. De ‘algemene’ richtlijnen van Google kan je zelf inkijken. Het is een 176 pagina tellende PDF en ze gaan niet in detail. Klik hier om Google’s General Guideline te downloaden.
seo in 2024: meer verkeer en meer omzet
De eerste plaats in Google is dat dan zo belangrijk? Mensen zonder website staan er zelden bij stil, maar het vergroot de kans op bezoekers en klanten aanzienlijk. Het is ondertussen meermaals onderzocht en bewezen:
- 92% van het verkeer gaat naar de websites op de eerst pagina van Google.
- 28% of all search traffic goes to the first place, on the first page of Google.
Cijfers zeggen niet alles, maar sta je niet op die belangrijke eerste pagina van de zoekresultaten, dan speel je niet mee.
seo is ideaal voor:
Weet je niet waar en hoe te beginnen? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij helpen je zonder verplichtingen op de juiste weg met advies dat je effectief op weg helpt.
Scoor in Google
Waarom doet mijn website het niet goed in google?
Google heeft een aantal verwachtingen van websites. Om te scoren in Google moet je aan de eisen voldoen. Op basis van die verwachtingen bepaalt het algoritme van Google de volgorde van de zoekresultaten.
Vind je jezelf niet op de eerste pagina bij een zoekterm die voor jouw bedrijf relevant is? Dan los je die verwachtingen niet in. Doe je dat wel, dan kan je scoren bij Google en je concurrenten achter je laten… Hoe je als ondernemer precies aan alle eisen en verwachtingen kunt voldoen is kwestie van aanpak. Daar helpen je graag en kunnen je informeren en assisteren.
Ons proces om jouw SEO te verzorgen
We houden van structuur en dat vertaalt zich in een efficiënte workflow.
We werken volgens een vaste aanpak die we graag met jou bespreken.
Kennismaking & Intake
Tijdens een kennismakingsgesprek en intake gesprek gaan we dieper in op je huidige situatie. We bespreken welke zoektermen van belang zijn en doen een uitgebreide audit.
Samen bepalen we de doelen van de SEO strategie. We vertrekken van een uitgebreide audit van je eigen site en die van de concurrentie.
strategie bepaling
Op basis van stap 1 bepalen we de SEO strategie die best past bij jouw zaak. Afhankelijk van de noden en het budget kiezen we voor een aanpak waarbij we inzetten op on-page en off-page optimalisatie.
De SEO campagne wordt grondig voorbereid en ingepland.
Uitvoering campagnes
Op basis van de gekozen aanpak wordt de SEO campagne opgezet. Het nodige materiaal wordt aangemaakt en het SEO plan wordt uitgevoerd.
Zowel bij de start als tussentijds word je op de hoogte gehouden van de vooruitgang door middel van rapportage en feedback gesprekken.
Opvolging en bijsturing
Alle SEO campagnes worden minutieus opgevolgd en de cijfers in verband met de zoektermen en backlinks worden bijgehouden. We meten elke variabele zodat we kunnen bijsturen waar nodig. Op basis van de rapportage en jouw tevredenheid worden de campagnes aangepast en geoptimaliseerd.
De aanpak wordt om de 3 maanden grondig geëvalueerd. In samenspraak wordt gekozen voor aanvullende zoektermen of bijkomende technieken om het doel te bereiken.
wil je beter scoren in google?
Laat ons je helpen om je positie in Google te verbeteren.
Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.
FAQ SEO
Veel gestelde SEO vragen
Heb je vragen over zoekmachine optimalisatie of over hoe jouw bedrijf een betere ranking in Google kan verkrijgen? Neem dan contact met ons op om jouw situatie te bespreken. We leren jouw en je onderneming graag beter kennen en geven vrijblijvend advies.