3 PPC-STRATEGIETIPS VOOR KLEINE BEDRIJVEN | | Team Made Webdesign SEO

3 PPC-STRATEGIETIPS VOOR KLEINE BEDRIJVEN

Als liefhebber van digitale marketingstrategie help ik kleine bedrijven de meest effectieve manieren te vinden om klanten online aan te trekken. Hoewel bedrijven veel verkeer kunnen genereren via organische zoekopdrachten en SEO, ken ik nog meer strategieën die net zo belangrijk zijn voor het verkrijgen van leads. Vandaag deel ik enkele tips over een digitale strategie die het online verkeer snel en aanzienlijk verhoogt… eigenlijk vanaf het moment dat het wordt geïmplementeerd: Betaalde online advertenties.

PPC Advertenties

Mogelijks hebt u ervaring of bent u tijdens uw digitale zoektocht “Online advertenties” of “PPC” tegengekomen? PPC staat voor pay-per-click-advertenties, een marketingmethode waarbij een bedrijf via andere websites en platformen bezoekers aantrekt, die mogelijks ook interesse zullen hebben in hun producten. 

Vervolgens plaatst het bedrijf strategische advertenties op die sites en betaalt het een bedrag (kosten per klik) wanneer iemand erop klikt. 

Stel dat u toeristen wilt aantrekken voor uw vakantiewoning. U plaatst een in het oog springende advertentie gericht op toeristen op een webpagina van een reisbureau of op populaire websites met toeristische locaties. Elke keer dat iemand op die advertentie klikt, gaan ze rechtstreeks naar uw bestemmingspagina en betaalt u de advertentiekosten. U kunt ook adverteren op Google, waardoor uw advertenties vaak op relevante websites worden geplaatst, en op sociale-mediaplatforms zoals Facebook. 

PPC-advertenties functioneren in feite als omleidingsborden die bezoekers rechtstreeks naar de website of online winkel van de advertentie-eigenaar leiden. Met dit soort advertenties kunt u klanten bereiken die uw bedrijf misschien niet organisch vinden.

Lees ook: Hoe uw Google-advertentiebudget optimaliseren

Wat is het nut van PPC?

Met alle opties voor advertenties op internet, waarom zou u PPC aan de marketingmix toevoegen? Hoe beslis je of je de route van PPC wilt opgaan, of in plaats daarvan bijvoorbeeld CPM (kosten per 1000 vertoningen) wilt gebruiken?

Terwijl een CPM werkt als een betaald, digitaal reclamebord dat naar een bepaald aantal gebruikers wordt gepusht, of ze er nu op klikken of niet, kunt u met PPC geïnteresseerde gebruikers vinden via gerelateerde sites. Deze potentiële klanten denken misschien niet per se na over het zoeken naar uw product, maar ze zullen beseffen dat ze het nodig hebben wanneer ze uw advertentie zien! U kunt uw PPC-advertenties targeten op basis van door u gekozen criteria, waaronder zoekwoorden, locatie, interesses, demografie en apparaattype. 

Door uw advertentie voor uw keuze van potentiële klanten te plaatsen, wordt de verspilling van uw advertentiebudget beperkt. Aangezien u alleen betaalt voor de klikken, niet voor de weergaven van de mensen die voorbij de advertentie scrollen, kan dit een kosteneffectieve marketingstrategie zijn. 

Het verbeteren van de SEO van uw website en het verkrijgen van grip op de resultaten kost vaak tijd. PPC geeft je de mogelijkheid om snelle resultaten in de statistieken te zien en je hebt het potentieel om je verkoop sneller te stimuleren. PPC-advertenties op Google verschijnen bijvoorbeeld bovenaan de zoekresultaten (vóór de organische resultaten) waardoor u een grote kans op aandacht krijgt. En met die directe statistieken kunt u zien hoe uw betaalde advertenties u helpen specifieke bedrijfsdoelen te bereiken.

Als u PPC nog niet gebruikt als onderdeel van uw marketingstrategie, kunt u overwegen deze toe te voegen terwijl u nadenkt over uw advertentiebudget en het groeipotentieel van uw bedrijf in het komende jaar. 

Ik denk dat u zult merken dat PPC u kosteneffectieve voordelen biedt. Graag deel ik drie manieren waarop een PPC-strategie kan samenwerken met uw huidige marketing om efficiëntere resultaten voor uw bedrijf te behalen.

Lees ook: Facebook ads: De belangrijkste begrippen

3 tips voor het uitvoeren van een effectieve PPC-advertentiecampagne

Volg deze tips om succes te hebben met PPC:

1.Meet uw doelen

Wat wilt u dat er in uw bedrijf gebeurt als resultaat van uw advertentiecampagnes ? Welke zakelijke doelen heb je voor het komende jaar? Hoeveel nieuwe klanten wil je bereiken? Welk type demografie zou volgens u uw producten en diensten aantrekkelijk vinden?

Door dit soort vragen te beantwoorden, kunt u uw focus versmallen en de beste beslissingen nemen over waar u uw producten op de markt wilt brengen. 

Wanneer u uw advertenties weergeeft, helpen analyses u om conversies zoals transacties, contactformulieren en informatieverzoeken bij te houden. Terwijl u het succes evalueert, stemt u uw PPC-advertenties af op die doelen en ziet u hoe ze een verschil maken. Waar je geen statistieken ziet die je wilt, pas je aan. Analyseer vervolgens de resultaten en evalueer opnieuw eventuele wijzigingen die u moet aanbrengen.

2.Onderhoud aan advertentiekopieën uitvoeren

Terwijl u uw analyses controleert, moet u uw advertentietekst en zoekwoorden voortdurend evalueren. Als u Google Business gebruikt, bieden ze een service die aanbevelingen geeft over waar u mogelijk meer zoekwoorden moet toevoegen of de tekst moet verbeteren.

Overal waar u merkt dat uw exemplaar ineffectieve resultaten oplevert, moet u uitzoeken welke wijzigingen u nodig heeft om uw advertenties aantrekkelijker te maken. Misschien heeft u niet genoeg relevante informatie opgenomen of veroorzaakt uw formulering verwarring.

Idealiter zou u een groep mensen moeten hebben om uw advertenties te raadplegen en feedback te krijgen, dus vraag hen wat ze ervan vinden.

3.Test nieuwe online platforms

Terwijl u nieuwe wegen voor uw advertentiecampagnes overweegt, kunt u proberen advertenties weer te geven op websites waarmee u al interactie heeft.

U heeft waarschijnlijk sociale media-accounts voor uw bedrijf. Aangezien u al aanwezig bent op die platforms en die accounts beheert, kunt u daar ook betaalde advertenties weergeven. Maar stop niet bij degene die je al hebt. Als je alleen Facebook en Instagram gebruikt, meld je dan aan voor anderen zoals LinkedIn om professionals te bereiken en SnapChat om grip te krijgen op een jonger klantenbestand.

Ik raad aan om een ​​toegewijde social media manager in je team te hebben. Op die manier wordt uw kostbare tijd en aandacht niet verspild aan het proberen om te veel wegen af ​​te handelen. U kunt de sociale mediamanager de advertentieprestaties, analyses en klantinteracties in de gaten houden.

Deze tips geven slechts een heel eenvoudig overzicht van waar u moet beginnen als u nog niet veel over PPC hebt nagedacht of hoe u het in uw marketingstrategie kunt integreren. We helpen kleine bedrijven voortdurend met het opzetten van zeer effectieve PPC-campagnes. Als je meer wilt weten of hulp nodig hebt bij het uitbreiden van het werk dat je al doet, neem dan vandaag nog contact met ons op!

  • Wat is PPC?

    PPC of pay-per-click is een vorm van internetmarketing waarbij adverteerders een vergoeding betalen telkens wanneer op een van hun advertenties wordt geklikt.

  • Is PPC iets voor kleine bedrijven?

    Vraagt u zich af of “Online advertenties” of “PPC” iets voor uw bedrijf is? Pay-per-click-advertenties, is een marketingmethode waarbij uw bedrijf via andere websites en platformen bezoekers aantrekt, die ook interesse zullen hebben in uw producten.

    Door uw advertentie voor uw keuze van potentiële klanten te plaatsen, wordt de verspilling van uw advertentiebudget beperkt. Aangezien u alleen betaalt voor de klikken, niet voor de weergaven van de mensen die voorbij de advertentie scrollen, kan dit een kosteneffectieve marketingstrategie zijn. 

  • Wat zijn Link Clicks?

    Link clicks zijn de kliks die je op de link van je advertentie ontvangt. Het is het totaal aantal kliks die je gekregen hebt op de “link” in de advertentie richting de bestemming of landingspagina.

➥ Doe je ding ❤

Meer berichten om je online aanwezigheid te verbeteren

Heb je al een website?

Test je website gratis. Zo weet je wat werkt en wat voor verbetering vatbaar is.

Een gratis website audit zou elke website eigenaar op regelmatige basis moeten uitvoeren.

Snelheid, backlinks, malware, hacks, verouderde code of software, SEO quick wins, ... We geven je een compleet overzicht met als bonus:

Een beeld op de top 3 van je directe concurrenten

BETTER, SMARTER, FASTER

Maak je website beter

Leer zelf hoe je je eigen website beter kunt maken. Optimaliseer voor snelheid en voor Google. Een betere site betekend meer bezoekers en meer potentiële klanten.

Ontvang een vrijblijvende gratis website audit. Samen maken we het internet sneller, veiliger en gebruiksvriendelijker.

Scroll naar top