,

Zoek je meer klanten? Dit is de Beste meest efficiënte manier!!

Hoe kan je het snelste meer verkopen? Wat is de beste manier om meer verkopen en meer klanten te generen?…

Hoe kan je het snelste meer verkopen? Wat is de beste manier om meer verkopen en meer klanten te generen? Deze truc is ongezien en ongekend. De top marketeers zullen ons vervloeken voor hete prijsgeven van één van de grootste geheimen in de marketing wereld!

De beste meest efficiënte manier om snel meer te verkopen is… Follow Up!!

5 optimized

Drama-aside… Follow-up wordt vaak over het hoofd gezien in de verkoop. Het is wel een van de belangrijkste elementen om leads om te zetten in deals. Volgens industriële statistieken volgt slechts 48% van alle verkopers hun klanten op. Minder dan de helft!! Een getal dat simpelweg te laag is voor succes in welk bedrijf dan ook.

Opvolging is ongelooflijk belangrijk, niet alleen omdat het respectvol is om leads snel op te volgen, maar ook omdat het een bedrijf helpt de kwaliteit van hun leads te controleren en het rendement van hun marketingbudget te maximaliseren.

Uit gegevens blijkt dat slechts 25% van de bedrijven twee contacten legt bij de follow-up. Slechts één op de acht verkopers legt drie contacten of meer. Dit betekent dat bedrijven niet genoeg doen! Ze moeten meer gaan doen en consistenter en volhardender zijn met hun follow-ups…tenminste als ze meer willen verkopen.

Het maakt niet uit of je een klein bedrijf hebt met een handvol werknemers of een organisatie met honderden. Follow-up moet altijd de nodige aandacht krijgen. Doe je dat niet, dan leidt dat tot gemiste kansen op meer omzet. En een verspilling van marketingbudgetten. Bedenk dat alle inspanningen die je ooit ondernam op vlak van SEO, Google Ads of Social Media Ads altijd werden gedaan met dit doel voor ogen. Het aantrekken van leads! Dus geen doordachte en degelijke follow-up voor de leads is totaal ongepast.

Als een lead op zondag om 2 uur ‘s nachts jouw website bezoekt en je volgt hem pas maandag op, of als hij een voicemailbericht achterlaat en je niet binnen 3 uur opvolgt, is de kans groot dat die lead dan al lang verdwenen is.

Om succes te verzekeren en die verloren kansen te grijpen, moeten verkopers zich ertoe verbinden meerdere keren op te volgen. Idealiter tussen 5 en 12 keer – terwijl ze ook creatief zijn door hun persoonlijkheid toe te voegen aan elk follow-up contact

Ondanks het belang van follow-up zijn er echter velen die nog steeds worstelen met dit concept omdat ze niet weten wat ze precies moeten zeggen wanneer ze leads opvolgen. De sleutel hier is doorzettingsvermogen.

Misschien moet je meerdere keren contact opnemen voordat je een reactie krijgt van de leads, maar uiteindelijk zullen al jouw inspanningen lonen als je toegewijd genoeg blijft.

Vergeet tegelijkertijd niet om wat creativiteit toe te voegen aan je follow-ups, zoals het gebruik van relevante GIF’s of grappige grappen, afhankelijk van de situatie of context – iets dat zal helpen het ijs te breken. Het kan na verloop van tijd helpen een sterkere band te vormen.

Tot slot helpen follow-ups bij het opbouwen van vertrouwen tussen bedrijven en klanten, waardoor het aantal klanten dat afhaakt na verloop van tijd verder daalt. Bovendien helpen ze bij het creëren van loyale pleitbezorgers die goede woorden over uw bedrijf kunnen verspreiden. Wat leidt tot nog meer potentiële leads! Dus onthoud, follow-ups zijn essentieel voor elk succesvol bedrijf, dus zorg ervoor dat je er elke dag wat tijd voor uittrekt!

Lees ook:

Ontdek meer over:

Heb je hulp nodig bij je online marketing?

Wij helpen bedrijven met kleine en grote online vraagstukken. Heb je vragen over marketing? Contacteer ons met al je vragen. We geven altijd feedback en advies. We leren jouw project graag beter kennen.