,

Google ads voor bedrijven

Adverteren in Google voor bedrijven Dit is wat onze betrouwbare bronnen voor ons hebben ontdekt… Lokale bedrijven verdrinken in de…

Adverteren in Google voor bedrijven

Dit is wat onze betrouwbare bronnen voor ons hebben ontdekt…

  1. Google is vastbesloten alle online advertentieruimte te bezitten – koste wat kost.
  2. Ze hebben de “manipulatie” van hun zoekplatform versneld, zodat lokale bedrijven letterlijk gedwongen worden zich tot het Google Ads platform te wenden om online onzichtbaar te zijn!
  3. De belangrijkste ruimte voor zoekresultaten is overgenomen door Google Ads, en Google is er dol op!
  4. Google’s voortdurende updates van zijn zoekmachine hebben ervoor gezorgd dat goed gerangschikte lokale bedrijven van de ene op de andere dag zijn gekelderd. Velen zeggen dat de rankings tegenwoordig geen zin meer hebben… en daar zijn we het mee eens!
  5. De nadruk die Google legt op “autoriteitssites”, uitzonderlijk strenge “kwaliteitsscores”, “tijd op de site”-metriek en alleen “kwalitatieve backlinks” werken allemaal in het nadeel van kleine bedrijven.

Lokale bedrijven verdrinken in de ontwerp-, beveiligings-, technische en zogenaamde “kwaliteitsrichtlijnen” van Google!

De geheime algoritmen van Google zijn de echte beslisser of jouw site al dan niet een rangschikking krijgt? Die algoritmen zijn om de paar maanden aan verandering onderhevig; kleinere bedrijven hebben dus nul stabiliteit als het gaat om online verkeer.

Het simpele feit is… GOOGLE IS  HET INTERNET!

Google ads: google is het internet

Ja, dat is waar het in 2024 en in de nabije toekomst op neerkomt. Als kleine ondernemers en bedrijven niet prominent aanwezig zijn op Google, zijn ze volledig onzichtbaar voor 70% of meer van hun beste publiek.

De consumenten van vandaag verwachten dat een bedrijf goed zichtbaar is op Google-zoekopdrachten, anders trekken ze de geloofwaardigheid, populariteit en levensduur in twijfel! Het is misschien niet eerlijk, maar lokale bedrijven moeten nu eenmaal het spel spelen dat ze krijgen.

Hoe kunnen kleine bedrijven dit allemaal bijhouden – serieus?

Kijk maar eens naar deze lijst van eisen die Google rechtstreeks stelt aan een site om enige hoop te hebben op een degelijke plaats op de ranglijst.

  • Maak uw site interessant en nuttig.
  • Onderzoek wat jouw lezers willen en geef ze dat ook.
  • Handel op een manier waarmee je het vertrouwen van de bezoekers wint.
  • Maak uw deskundigheid en autoriteit duidelijk.
  • Zorg voor een passende hoeveelheid inhoud voor de belangrijkste onderwerpen.
  • Vermijd afleidende advertenties.
  • Gebruik links op een slimme manier.

Is je iets opgevallen aan al die items? Ze zijn allemaal erg vaag en meestal een kwestie van subjectieve invulling of interpretatie! En hier is het ergste: probeer dat allemaal te doen en…

de kans bestaat dat je site nog steeds niet op pagina 1 verschijnt… IT’S ALL B*LLSH*T.

Dit is precies het soort advies waar ondernemers helemaal gek van worden en waardoor ze nergens in de zoekresultaten komen… wat ze ook doen! Het is nog erger als ze zogenaamde SEO-experts betalen om hen resultaten te bezorgen… en die dan uitblijven.

En als het nog niet duidelijk was, deze “Google Squeeze” op kleine bedrijven wordt alleen maar erger. Ook al zeggen ze regelmatig dat ze kleine lokale bedrijven willen helpen… dat is onzin. Google heeft een doel, maar dat gaat om het vergroten van hun invloed en omzet. Niet bepaald de belangen van lokale ondernemers.

Hun doel is om lokale bedrijven online onzichtbaar te maken, tenzij ze Google ervoor betalen.

Wat moeten lokale bedrijven dan doen?

In plaats van de strijd aan te gaan met Google, om via SEO search te winnen (een bijna onmogelijke taak vandaag de dag), is er een betere oplossing. If you can’t beat them, join them! Google Ads doet precies wat lokale ondernemers en bedrijven willen. Ze doen het ook nog eens beter dan wie of wat dan ook;

ze krijgen…

  • Snelle resultaten! Vaak al in een dag of twee.
  • Het gemiddelde conversiepercentage kan oplopen tot meer dan 4,4%.
  • Google bezit 70% van het marktaandeel.
  • ​90% van alle internetgebruikers ziet display-advertenties.
  • Het gemiddelde rendement van Google Ads is 200%!
  • Zeer gericht, de advertentie van het lokale bedrijf wordt alleen getoond aan mensen die waarschijnlijk op zoek zijn naar wat zij aanbieden.
  • Eenmaal een advertentie is ingesteld en geoptimaliseerd besteedt je misschien een uur per maand aan het beheer en bijsturen van dit alles
  • het bereikt mobiele zoekers nog het best! 3/4 zoekers in jouw omgeving bezoeken binnen een dag een winkel; 28% van die zoekopdrachten resulteert zelfs in een verkoop.

Plus, je krijgt:

  • Mogelijkheid om gemakkelijk te testen en te experimenteren
  • Flexibele advertentiebudgetten – begin klein
  • Hoog ROI-potentieel
  • Geografisch divers bereik, helpt om klanten voor een lange tijd te behouden

Misschien is de grootste en belangrijkste reden om Google Ads te gebruiken…

SEARCH INTENT: de bedoeling, de intentie van een zoekopdracht benutten

Oké, laat het me uitleggen…Het grootste verschil tussen de mensen die je bereikt met Google Ads en de mensen die je bereikt met andere vormen van reclame is hun intentie.

Op sociale media, zoals Facebook, zijn mensen niet op zoek naar reclame. Ze zijn niet op zoek naar oplossingen voor problemen die hun dagelijks leven beïnvloeden. Ze zijn niet geïnteresseerd in het kopen van dingen.

Ze zijn op zoek naar babyfoto’s, vakantiefoto’s en familie-updates. Wanneer iemand adverteert bij iemand die dat niet wil, is de kans groot dat hij wordt weggestemd.

Met Google Ads adverteer je echter niet bij mensen die geen reclame willen; je adverteert bij mensen die op zoek zijn naar iets specifieks – een Italiaans toprestaurant of een BMW-reparatiewerkplaats in de buurt – en..

Deze mensen willen nu kopen!

Dat is het soort bezoekers dat je wilt aanspreken of op je site wilt zien surfen….

Elke expert die we ooit gesproken hebben, heeft gezegd dat er, in termen van kwaliteitsverkeer, niets boven Google Ads gaat!

Is Google Ads riskant?

Sommigen zeggen: “Het is geldverlies” of “In mijn sector verliezen veel bedrijven geld met ads?”

Dat is waarschijnlijk waar, maar er is een belangrijke reden waarom:

Ze hebben geen idee wat ze doen! Ze laten hun ads beheren en opmaken door een interne medewerker die met de beste bedoelingen, maar heel onwetend de jungle wordt ingestuurd.

De ervaring leert ons dat lokale ondernemers niet investeren in training of begeleiding en gewoon zonder enige kennis aan Google PPC advertenties beginnen.

OF ze laten alles door Google zelf bepalen. Leg je lot niet zomaar in handen van Google! Jouw belangen en die van Google liggen helemaal niet op één lijn.

Ik zeg het maar meteen: als je van plan bent Google Ads te gebruiken voor je eigen bedrijf en je niet van plan bent je er goed in te verdiepen, dan is dit misschien niets voor jou.

Er zijn gewoon te veel mogelijkheden, variabelen en valkuilen op die weg.

Als je niet zelf de jungle van PPC en Google Ads wilt ingaan, maar er toch de vruchten wilt van plukken, neem dan contact op met Team Made. Als PPC-expert kunnen we jouw Google Ads beheren. Wij kennen de ins en outs van het platform en kunnen je helpen bij het opzetten van al je campagnes. Wij helpen het best mogelijke rendement op jouw budget te halen en zorgen dat je niet te veel uitgeeft aan onrendabele advertenties.

Dat is het overwegen waard! Met onze hulp kunnen Google Ads van onschatbare waarde zijn voor jouw bedrijf. Met een doordachte aanpak en de juiste optimalisatie worden jouw ad campagnes een investering met een maximale ROI.

Klaar om van je Google Ads campagnes een investering met maximale ROI te maken? Contacteer Team Made en we gaan voor je aan de slag.

Lees ook:

Ontdek meer over:

Heb je hulp nodig bij je online marketing?

Wij helpen bedrijven met kleine en grote online vraagstukken. Heb je vragen over marketing? Contacteer ons met al je vragen. We geven altijd feedback en advies. We leren jouw project graag beter kennen.