Meest gestelde vragen webbshops
Veel gestelde vragen & antwoorden
Je de bezoekers van jouw webshop de betaalmethodes aanbieden die ze gewend zijn. Ze kiezen zelf hoe ze willen betalen. Dat kan bijvoorbeeld met een credit card zijn, maar ook iDeal, PayPal en Stripe zijn mogelijkheden. Je kunt zelfs nog steeds gewoon met overschrijving je geld ontvangen. Ook een betaling ter plaatse bij levering of afhaling kan.
Opties:
Bancontact
Mastercard
Visa
American Express
iDEAL
Cartes Bancaires
KBC/CBC-betaalknop
Belfius betaalknop
ING Home’Pay
Klarna: Achteraf betalen
Klarna: Gespreid betalen
PayPal
SEPA-overschrijving
SEPA-domiciliëring
SOFORT Banking
EPS
Giropay
Postepay
Cadeaukaarten
paysafecard
Przelewy24
…
Bots kruipen door je webshop op zoek naar zinvolle signalen om te bepalen waarover je webshop gaat. Tijdens het crawlen en scannen zijn er bepaalde elementen die de de bots niet goed of helemaal niet kunnen lezen.
Afbeeldingen en Flash elementen zijn voor bots moeilijk. Als de inhoud van je webshop enkel uit die elementen bestaat zal het je ranking schaden.
Crawlers van zoekmachines, zoals Googlebot, kunnen deze elementen niet zien, ze lezen enkel de metadata en de tekst op de site.
Afbeeldingen zijn voor een webshop nog meer van belang voor je bezoekers. De juiste productfoto’s kunnen het verschil maken tussen een aankoop of een bounce.
Maar je moet het echter omringen met meer “SEO vriendelijke content“, anders zullen die potentiële klanten je webshop niet vinden.
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het geheel van gespecialiseerde technieken gebruikt om je website te optimaliseren zodat die nog beter in de zoekmachine wordt gevonden. Je website zoekmachine vriendelijk maken verhoogd de kansen te verhogen op een betere positionering in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines resultaten (Wat is SEO: een compleet overzicht).
Het doel is om je webshop zo hoog mogelijk op de eerste pagina te positioneren. Zonder de juiste optimalisatie (SEO) verkleint de kans op een gunstige positionering in zoekmachine resultaten (Start hier om meer te leren over SEO).
Er kunnen heel wat problemen zijn waardoor je niet verschijnt op Google. Als je webshop niet verschijnt bij het zoeken naar je bedrijfsnaam, dan is er meestal een probleem met het indexeren.
Komt je webshop niet tevoorschijn als je naar een relevante zoekterm zoekt, maar is hij wel geïndexeerd? Dan kunnen er heel wat oorzaken aan de basis liggen. Wordt de zoekterm wel vermeld op je site? Vaak bestaan webshop uit heel veel foto’s en zit de ‘tekst’ diep begraven in productpagina’s. Er bestaan heel wat oplossingen voor… meestal begint het bij het creëren van content.
Je kunt zelf aan de slag met SEO en optimaliseren waar mogelijk. Doe je dat al, maar blijft het resultaat uit? Dan is de beste oplossing een standaard SEO analyse. Dit kost weinig tijd en moeite en kan je snel een beeld geven van de oorzaken.
Het is een vaak gestelde vraag… nog vaker wordt het als statement gegeven: ‘SEO is niets voor mijn webshop’.
Niets is echter minder waar. Ongeacht de sector of het soort product, ongeacht je doelgroep of je bereik, ieder bedrijf is erbij gebaat om op de eerste plek van de Google ranking te staan. Er zijn tig redenen om aan SEO te doen.
Op zoek naar een specifieke SEO-term? Ons SEO-woordenboek maakt het begrijpen van vakjargon makkelijker en vereenvoudigt SEO-termen.
Van alle belangrijke termen en afkortingen geven we de definities zodat jij gemakkelijker je weg vindt.
Een SEO Woordenboek verzamelt technische termen, vakjargon en typische Engelstalige woorden uit de wereld van zoekmachineoptimalisatie. Doel is die termen eenvoudig uit te leggen. Zodat ook niet specialisten een beter begrip krijgen van SEO en hoe ze hun eigen website beter kunnen maken. Ons SEO Woordenboek vind je hier.
Een SEO bureau helpt de omzet van ondernemers en bedrijven verhogen, door hun website meer zichtbaarheid te geven in de zoekresultaten voor relevante zoektermen.
Omdat SEO soms technisch en tijdrovend kan zijn, is het vaak een goed idee om samen te werken met iemand die weet hoe je snel en efficiënt resultaat behaalt. Doorgaans vergaren SEO bureau’s data waarmee ze een doelgerichte aanpak en strategie opstellen.
Wie een website heeft die zorgt voor omzet of verkoop, weet dat die enkel een succes kan zijn als er ook bezoekers op de site komen. SEO is een populaire manier om mensen aan te trekken omdat het resultaat een langdurig effect heeft. Mensen die actief op zoek zijn naar jouw product of dienst starten in meestal bij Google. Meer dan 90% van die mensen kiest een resultaat op de eerste pagina. Ongeveer 30% kiest daarbij het eerste resultaat. SEO is voor ondernemers evident.
Advertenties (vb: Search Engine Ads) kunnen heel efficiënt zijn en snel resultaat halen. Het resultaat valt echter weg, zodra jij je advertentiebudget terugschroeft. SEO werkt niet direct, maar je kunt doorgaans langer genieten van de resultaten. Hoe lang? SEO werkt zolang er geen concurrentie is die beter doet.
Heb je zelf een vraag?
Stel ze hieronder en we geven je graag een antwoord.
Mogelijks heb je nog heel veel vragen over je webshop. Stel ze gewoon via onderstaand formuliertje. Jouw vraag en ons antwoord verschijnen dan mogelijks in dit overzicht. Om je vraag heel concreet te maken kan je eventueel de url van je website achterlaten, maar dat hoeft niet.
Je kunt ons ook steeds per mail, via de contactpagina of telefonisch contacteren.