Webshop FAQ » Team Made Webdesign+

Webshop FAQ

Meest gestelde vragen webbshops

Veel gestelde vragen & antwoorden

Welke betaalmethodes kan ik mijn klanten bieden?

Je de bezoekers van jouw webshop de betaalmethodes aanbieden die ze gewend zijn. Ze kiezen zelf hoe ze willen betalen. Dat kan bijvoorbeeld met een credit card zijn, maar ook iDeal, PayPal en Stripe zijn mogelijkheden. Je kunt zelfs nog steeds gewoon met overschrijving je geld ontvangen. Ook een betaling ter plaatse bij levering of afhaling kan.

Opties:

  • Bancontact
  • Mastercard
  • Visa
  • American Express
  • iDEAL
  • Cartes Bancaires
  • KBC/CBC-betaalknop
  • Belfius betaalknop
  • ING Home’Pay
  • Klarna: Achteraf betalen
  • Klarna: Gespreid betalen
  • PayPal
  • SEPA-overschrijving
  • SEPA-domiciliëring
  • SOFORT Banking
  • EPS
  • Giropay
  • Postepay
  • Cadeaukaarten
  • paysafecard
  • Przelewy24

Kunnen zoekmachines alles lezen en zien op mijn Webshop?

Bots kruipen door je webshop op zoek naar zinvolle signalen om te bepalen waarover je webshop gaat. Tijdens het crawlen en scannen zijn er bepaalde elementen die de de bots niet goed of helemaal niet kunnen lezen.

Afbeeldingen en Flash elementen zijn voor bots moeilijk. Als de inhoud van je webshop enkel uit die elementen bestaat zal het je ranking schaden.

Crawlers van zoekmachines, zoals Googlebot, kunnen deze elementen niet zien, ze lezen enkel de metadata en de tekst op de site.

Afbeeldingen zijn voor een webshop nog meer van belang voor je bezoekers. De juiste productfoto’s kunnen het verschil maken tussen een aankoop of een bounce.

Maar je moet het echter omringen met meer “SEO vriendelijke content“, anders zullen die potentiële klanten je webshop niet vinden.

Heb je zelf een vraag? Stel ze hieronder en we geven je graag een antwoord.

Mogelijks heb je nog heel wat vragen over SEO. Stel ze ons gerust via onderstaand formuliertje. Jouw vraag en ons antwoord verschijnen dan mogelijks in dit overzicht. Om je vraag heel concreet te maken kan je eventueel de url van je website achterlaten.

Je kunt ons ook steeds per mail, via de contactpagina of telefonisch contacteren. 

Wat zijn organische zoekresultaten?

Organische zoekresultaten zijn de enige echte zoekresultaten. Ze staan tegenover de advertenties en gesponsorde zoekresultaten. Bekijk hier hoe zoekmachines werken

Voor een webshop zijn zoekresultaten vaak heel dankbaar. Google geeft producten op een specifeke manier terug. Vaak aantrekkelijker dan een gewone omschrijving (serps) 

Het zijn de zoekresultaten die je te zien krijgt na het ingeven van je zoekopdracht. Bovenaan toont Google producten als afbeekdingen. Ze  worden weergegeven omwille van verschillende factoren. SEO of zoekmachineoptimalisatie gaat om inspelen op die factoren.

Wat is SEO voor webshops?

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het geheel van gespecialiseerde technieken gebruikt om je website te optimaliseren zodat die nog beter in de zoekmachine wordt gevonden. Je website zoekmachine vriendelijk maken verhoogd de kansen te verhogen op een betere positionering in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines resultaten (Wat is SEO: een compleet overzicht). 

Het doel is om je webshop zo hoog mogelijk op de eerste pagina te positioneren. Zonder de juiste optimalisatie (SEO) verkleint de kans op een gunstige positionering in zoekmachine resultaten (Start hier om meer te leren over SEO).

Waarom zie ik mijn Webshop niet in de zoekresultaten van Google?

Er kunnen heel wat problemen zijn waardoor je niet verschijnt op Google. Als je webshop niet verschijnt bij het zoeken naar je bedrijfsnaam, dan is er meestal een probleem met het indexeren.

Komt je webshop niet tevoorschijn als je naar een relevante zoekterm zoekt, maar is hij wel geïndexeerd? Dan kunnen er heel wat oorzaken aan de basis liggen.  Wordt de zoekterm wel vermeld op je site? Vaak bestaan webshop uit heel veel foto’s en zit de ‘tekst’ diep begraven in productpagina’s. Er bestaan heel wat oplossingen voor… meestal begint het bij het creëren van content.

Je kunt zelf aan de slag met SEO en optimaliseren waar mogelijk. Doe je dat al, maar blijft het resultaat uit? Dan is de beste oplossing een standaard SEO analyse. Dit kost weinig tijd en moeite en kan je snel een beeld geven van de oorzaken. 

Is SEO iets voor mijn webshop?

Het is een vaak gestelde vraag… nog vaker wordt het als statement gegeven: ‘SEO is niets voor mijn webshop’

Niets is echter minder waar. Ongeacht de sector of het soort product, ongeacht je doelgroep of je bereik, ieder bedrijf is erbij gebaat om op de eerste plek van de Google ranking te staan. Er zijn tig redenen om aan SEO te doen.

Contacteer ons met al je vragen

Contacteer ons vrijblijvend met al je vragen. We geven je graag uitleg of suggesties. Wil je graag een project met ons uitwerken dan luisteren we met plezier naar je verhaal.

Scroll naar top

Hulp nodig?

Waar ben je naar op zoek?

Of stel via onderstaande weg al je vragen. We geven je snel en vrijblijvend antwoord.

Website nodig?

Doe vrijblijvend een aanvraag

Vul het formulier in wij nemen snel en zonder enige verplichting contact met je op. Ook voor advies kan je bij ons terecht. 

Door de  corona maatregelen van de overheid zien we ons genoodzaakt alle afspraken en contacten telefonisch of via video call te laten verlopen. We hopen op je begrip.  BLIJF OP JE KOT & KEEP SAFE !

Neem contact op of vraag vrijblijvend een offerte.

offerte aanVRAAg

Vertel hier kort iets meer over je project. We contacteren je snel om een offerte op te maken.

Proficiat, hiermee zet je de eerste stap richting een beter online verhaal op jouw maat.

Wij nemen snel contact op om je noden en verwachtingen op te lijsten. Daarna ontvang je van ons een gedetailleerde offerte.